رویدادها

گزارش رویدادهای استارت آپی و آموزشی

پنجشنبه, دي 20, 1397

کارگاه طراحی مسیر شغلی در تبریز برگزار خواهد شد.

کارگاه Business Model You با هدف ایجاد توسعه شناخت فردی و شغلی طراحی شده است و می تواند کمک خوبی برای افرادی باشد که احساس سردرگمی در فعالیت های حرفه ای خود می‌کنند و یا به فکر تغییر شغل و یافتن کار رویایی خود هستند.
مبتکر روش Business Model You  آقای تیم کلارک است که بر اساس کتاب دیگری به نام Business Model Canvas این مدل را برای اشخاص توسعه داده اند و سعی کرده‌اند یک روند قدم به قدم برای کشف توانایی‌ها و علایق شغلی ایجاد کنند تا هر فرد بتواند از این طریق به شغل ایده آل خود دست یابد و یا شغل ایده آل خودش را خلق کند. این مدل بر الهام از زندگی 328 نفر از 43 کشور جهان طراحی شده است که زندگی حرفه‌ای خود را تغییر داده اند و به شغل رویایی خود دست یافته‌اند.
این مدل توسط خود تیم کلارک و مربیان تائید شده از طرف وی در سراسر دنیا برگزار می‌شود و در ایران توسط حسن اطاعت که اجازه رسمی فعالیت از طرف تیم کلارک را دارد، به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.

سرفصل های کارگاه طراحی مسیر شغلی

در بخش اول این کارگاه به تشریح اجزای بوم کسب وکار پرداخته می‌شود و بخش های مختلف آن با ذکر مثال‌های واقعی توضیح داده می‌شود و همزمان از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود تا فعالیت حرفه‌ای که در حال حاضر انجام می‌دهند در این بوم مدل سازی کنند تا با نحوه کار مدل آشنا شوند.

در بخش دوم با استفاده از تکنیک‌های مختلف سعی می‌شود به شرکت‌کنندگان کمک شود تا وضعیت فعلی زندگی خود را بهتر بشناسند و از کاستی های موجود مطلع شوند سپس با تکیه بر تکنیک های روانشناسی به آنها کمک می شود تا به شناخت عمیقی از علایق، مهارت ها و ویژگی های شخصیتی خود برسند و بخش های کشف نشده وجود خود را کشف کنند.

در بخش سوم کارگاه با استفاده از دانشی که در بخش دوم به دست آمده است به افراد کمک می شود تا به طراحی مدل کسب و کار ایده آل خود بپردازند و آنچه را که ارضا کننده نیاز درونی آنها به عنوان  شغل لذت‌بخش و دوست‌داشتنی است روی کاغذ پیاده کنند و با همکاری مربی کارگاه اجزای کلیدی شغل خود را پیاده‌سازی کنند.

در بخش چهارم کارگاه در مورد نحوه اجرا و رسیدن به اهداف شغل جدید بحث می‌شود و کمک می‌شود تا یک دیدگاه واقعی از میزان تلاشی که باید برای رسیدن به وضعیت با ثبات شغلی انجام شود، به دست آید.

در طی کارگاه علاوه بر حضور خود مربی از کلیپ های انگیزشی مختلفی نیز استفاده می شود و مثال هایی عینی از داستان های موفقیت بومی کشور خودمان نیز بیان می گردد.

 



 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟